BMW E90 320si

BMW e90 320si nije još jedno „specijalno izdanje“ sa nepreglednim crvenim šavovima na sedištima, delovima izrađenim od karbon vlakana i cenom sličnom stanu od 100 kvadrata u centru Beograda minimalno. Nije to bio ni na početku svoje karijere, a sigurno nije ni sada nakon skoro 15 godina.

To je zapravo budući klasik i jedan od najpristupačnijih homologovanih specijalnih modela BMW-a koji možete sebi da priuštite – naravno ako pronađete jedan od 2.600 komada, koliko je ukupno i proizvedeno.

BMW E90 320si

BMW E90 320si

MOTORSPORT INŽENJERING

Izrađen od strane BMW Motorsporta, „trkački“ automobil zasnovan na limitiranoj sportskoj verziji serije E90 koristi 2.0 – litarski četvorocilindrični motor čija maksimalna snaga iznosi 175 konjskih snaga.

BMW-ov projekat “320si” rođen je kako bi zadovoljio zahteve WTCC i Super 2000 propisa. Automobil je bio namenjen isključivo evropskom tržištu.

BMW E90 320si

BMW E90 320si

BMW E90 320si je napravljen sa ograničenim brojem od 2.600 primeraka počev od marta 2006. godine. Jedinstvena karakteristika ovog modela je specijalna verzija 2.0 – litarskog motora.

U poređenju sa standardnim BMW-om 320i, motor je značajno modifikovan. Otvor cilindra je povećan za 1mm, dok je hod smanjen za 2mm. Kompresija motora je takođe povećana sa 10.5:1 na 11.0:1, čime je i povećana snaga za 23 konjske snage u odnosu na klasični 320i.

BMW E90 320si

BMW E90 320si

Poklopac glave motora izrađen od specijalnih karbonskih vlakana značajno doprinosi smanjenju težine automobila za oko 10 kilograma.

Klipovi su izrađeni od specijalne legure aluminijuma i uklonjen je VALVETRONIC. Umesto toga, odlučili su se za konvencionalno upravljanje ventilima sa dve bregaste osovine, klackalicama i četiri ventila po cilindru. Na ovaj način, bez brojnih pokretnih komponenti, pogon ventila garantuje visok standard krutosti i preciznosti čak i pri ekstremno visokim brzinama motora.

BMW E90 320si

BMW E90 320si

Uparen je sa šestostepenim manuelnim menjačem što mu je omogućilo maksimalnu brzinu od 225 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 8.1 sec.

Motor je postavljen u nižu poziciju od standardnog, kao i dublje prema kabini, poboljšavajući raspodelu težine vozila kao i težište.

BMW e90 320si – Ekskluzivnost limitirane serije

Pored sportskog vešanja, M sportskog paketa, sadrži BMW-ov paket za aerodinamiku sa modifikovanim branicima i bočnim pragovima. Dodatne standardne karakteristike su 18-inčni točkovi širine 8,5 inča koji dolaze direktno sa BMW-ovog FIA World Touring Car Championship trkačkog automobila.

BMW e90 320si omogućava vozaču da uživa u moto sportu u najboljem izdanju: 4-cilindrični motor koji reaguje momentalno na pedalu gasa, nudeći snažan sportski zvuk, agilnost i još dinamičniji odziv nego u BMW-u 320i.

Tužni deo priče

Iako BMW nikad nije priznao činjenicu, glavni nedostatak 320si je pucanje bloka motora. Da budemo precizniji, aluminijumske obloge cilindara koje se koriste u ovom motoru, zajedno sa vrlo tankim zidovima bloka čine smrtonosni koktel koji mrzi naglo podizanje temperature i zahteva dodatnu pažnju u vožnji dok motor ne dostigne radnu temperaturu.

Na žalost na tabli ne postoji ni jedan merni uređaj koji bi vam mogao olakšati ove momente. Jeftinije popravke uključuju zamenu aluminijumskih obloga sa čeličnim, ali naravno, prevencija je zlatno pravilo. To znači tretiranje motora na „osetljiviji“ način. Tu spada upotreba premijum benzina, intervale zamene ulja na maksimalno 10.000km, ispravno zagrevanje motora pre nego papučicom pređete 3.000 obrtaja u minuti i na kraju, ali ne i najmanje važno, proveza razora ventila na svakih 50.000 pređenih kilometara, kako je naveo sam proizvođač.

Na kompletnom evropskom tržištu još uvek postoje neki dobro očuvani primerci – ali je to prava retkost. Ukoliko imate sreće pa naletite na neki primerak koji je na prodaju, izbegavajte vozila sa bilo kakvim estetskim „poboljšanjima“ koja menjaju originalni izgled automobila. Budući da cene ovakvih primeraka nisu ogromne, definitivno je dobra investicija jer se već smatra BMW klasikom budućnosti. Razmislite o tome i ne oklevajte!

SHARE IT: