BMW iDrive 8 sistem, nedavno predstavljen, znatno je superiorniji od sedme generacije iDrive sistema koji zamenjuje, sa poboljšanjima u prirodnom prepoznavanju glasa i korisničkom interfejsu.
BMW je kreirao svoj prvi iDrive sistem još 2001. godine, predstavljanjem E65 generacije 7 serije. Uprkos svim prvobitnim manama, BMW zaslužuje priznanje kao pionir u kreiranju „infotejment“ sistema koji su sada prisutni u gotovo svakom automobilu na tržištu.
BMW je takođe učio na svojim greškama i iDrive je postajao sve bolji sa svakom novom generacijom, da bi na kraju postao najbolji u industriji, kada je iDrive 7 predstavljen. Dvadeset godina nakon sistema prve generacije, vreme je za BMW iDrive 8 sistem.
BMW iDrive 8 sistem će biti predstavljen prvobitno u BMW-u iX, a zatim i u BMW-u i4. Ubrzo nakon toga će se sistem uvoditi i u druge modele.
BMW ID – BMW iDrive 8 sistem
BMW ID je novi sistem koji nadzire ponašanje korisnika, ponavljanje određenih operacija i uči na osnovu tih šablona ponašanja. Nakon toga, sistem nudi predloge kako koristiti određene funkcije kako bi sistem prilagodili svojim potrebama na najbolji mogući način.
Ipak, iDrive 8 sistem ne upoznajete samo vi kao vozač. Uz mašinsko učenje zasnovano na oblaku, iDrive 8 može prikupljati podatke od 14 miliona vozila na putu kako bi dodatno poboljšao svoje sposobnosti.
Ovo će postati znatno korisnije kako se autonomna vožnja širi, jer mašinsko učenje zasnovano na oblaku može pomoći u pružanju preciznijih slika okoline automobila, omogućavajući mu da bolje razume kako da se autonomno kreće.
Konrtoler ostaje na svom mestu
Možete biti spokojni znajući da, barem za sada BMW ostavlja klasični iDrive kontroler na središnjoj konzoli. Iako iDrive 8 sistem samo unapređuje digitalizaciju BMW-a, sam iDrive monitor je osetljiv na dodir, ali i dalje ostaju određeni fizički tasteri. Pored okruglog kontrolera ostaju i namenski tasteri za jačinu zvuka i još neke alate, koje je lakše koristiti od ekrana osetljivog na dodir.
BMW iDrive 8 sistem – najveći displej u BMW-u
iDrive 8 ima janveći displej ikad ugrađen u kabinu BMW-a. Osim veličine, takođe ima i najbogatiju i najbržu grafiku do sada. Masivni 14,9 – inčni displej ultra visoke rezolucije 200 ppi prikazuje svetlu, živopisnu grafiku koju je veoma lako prepoznati.
Displej je tradicionalno blago okrenut ka poziciji vozača radi lakše ergonomije ekrana osetčljivog na dodir, i bukvalno je stopljen sa 12,6 inčnom instrument tablom radi skladnijeg izgleda.
Potpuno novi „Head-up“ displej nalazi se u ravni sa instrument tablom, čineći ga gotovo skrivenim od pogleda. Grafika koja se prikazuje na vetrobranskom staklu ispred vozača znatno je poboljšana, mnogo preglednija i intuitivnija.
Kako je cilj prikaza različitih informacija na 3 različita displeja – Head-up, instrument tabla i iDrive, BMW je stvorio novu metodu prikazivanja pod nazivom „Deluj – Lociraj – Informiši“.
Koristeći navigaciju kao primer, „head-up“ govori vozaču šta treba da uradi, gde da skrene, kolika je maksimalna dozvoljena brzina, pa čak i preporuka u kojoj traci se u trenutku kretati.
Na instrument tabli vozača prikazivaće se u istom vremenu informacije o pronalaženju lokacije, poput benzinske pumpe ili bilo koje druge tačke interesa. I na kraju, iDrive displej pružiće sve ostale informacije i vozaču i putniku. Ideja je da svaki displej obavi određeni posao, a da razdvajanje informacija omogući vozilu da koristi sva 3 ekrana bez opterećenja vozača.
Sistem pravljanjem ekranima je integrisan direktno u upravljač, tako da se vozač može kretati između kontrola samo pokretom palca na volanu. Vidžeti se takođe mogu postaviti na ekran kako bi pomogli u prikazivanju određenih informacija i funkcija.
Poboljšana kontrola pokreta – BMW iDrive 8 sistem
Kontrola gestikulacijom ruke ostaje ali je takođe dobila nadogradnju u smislu BMW inteligentnog ličnog asistenta. Novi lični glasovni asistent AI (BMW-ov Siri) dobio je i svoje lice. Užarena kugla koja se kreće i menja, kao odgovor na vozačeve naredbe omogućava bolju interakciju sa veštačkom inteligencijom.
BMW je proučavao neverbalno odgovaranje na pitanja omogućavajući time vozilu da samostalno prouči te odgovore. Asistent je veoma pametan pa tačno zna kada sa njim razgovara sam vozač a kada saputnik u vozilu.
BMW ID je još jedna zanimljiva karakteristika personalizacije samog vozila. Pomoću njega vozači sebi kreiraju profil koji je povezan i aktivira se unošenjem PIN koda u aplikaciju „Moj BMW“. Ovaj profil sadrži sve personalizovane postavke vozača, od položaja sedišta, do spoljašnjih retrovizora.
Zanimljivost je i to da vaš ID profil možete koristiti u bilo kojem automobilu sa iDrive 7 ili 8 sistemom. Dakle, ako morate koristiti tuđi automobil dok se vaš na primer servisira, dovoljno je da unesete svoj BMW ID PIN kod i sva podešavanja koja ste kreirali u svom profilu će biti aktivna na drugom vozilu.
BMW iDrive 8 sitem – navigacija
Navigacija je takođe preciznija nego ikad do sada. Koristeči podatke sa oblaka, novi iDrive pruža preciznije informacije procenjenog vremena dolaska na destinaciju. Više ne koristi samo podatke o saobračaju već i naučene verovatnoće. Može pomoći vozaču da pronađe parking mesto i pitaće da li je takav zadatak potreban neposredno pre dolaska na zadato odredište.
BMW iDrive 8 sitem koristi mašinsko učenje čak i za podešavanje kontrole klime u vozilu. Na osnovu procene 440 miliona putovanja vozača širom sveta, novi sistem može samostalno odrediti koju vrstu klima kontrola treba koristiti u određeno vreme. Osim toga, naravno konstantno uči i same navike vozača.
Ako je hladno i vi postavite temperaturu vazduha, sedišta, volana i naslona za ruke, upamtiće parametre i na određenim sličnim temperaturama vazduha, svako jutro pre polaska na posao, automatski će sve to učiniti umesto vas kada pokrenete automobil. Možete čak i asistentu reći da zagreje određene delove automobila. Ako kažete da vam je hladno na nogama, vozilo će „pumpati“ više toplog vazduha do vašeg prostora za noge.
Bez sumnje, iDrive 8 je najveći skok bilo kojeg iDrive sistema do danas. Sadrži mnoštvo futurističke tehnologije, novih ekrana, prikaza, nove grafike i mnogo više funkcionalnosti nego pre.