• Announcements

    • ČLANARINA 2017/18   03/08/2017

      Dragi naši forumaši,  Ovim putem vas obaveštavamo da je klub krenuo sa novom kalendarskom godinom i pristupom novih članova klubu. Članarina i ove godine ostaje ista kao što je i bila od našeg početka: 20€ u dinarskoj protivvrednosti na dan uplate. Spisak servisa, prodavnica auto delova, perionica i ostalih naših prijatelja koji odobravaju popust članovima će biti prikazan kako na sajtu, tako i na forumu kluba sa svim detaljima o svakom privrednom subjektu koji ima saradnju sa klubom. Rok za uplatu članarina u PRVOM KVARTALU je do 31.03.2017. Nakon toga će se pristupiti izradi članskih kartica. Sve detalje oko članarina možete videti na sledećem linku: http://bmwclubserbia.rs/forums/index.php?/topic/267-članarina-201718/ SVIM STARIM I NOVIM ČLANOVIMA ŽELIMO DOBRODOŠLICU U JEDNU SPECIFIČNU PORODICU KOJA JE IZ DANA U DAN SVE VEĆA I VEĆA.
Sign in to follow this  
Followers 0

BMW serija 4

3 posts in this topic

Posted

Recept je već poznat. Radi se o jednom od najpopularnijih svetskih modela kod vozački nastrojenih kupaca. „Trojka“ u kupe i kabriolet izdanju sada ustupa mesto modelu koji ćemo od sada zvati „četvorka“.

bmw4.thumb.jpg.e8f7111243153a2c868637e7b

Parni brojevi u oznakama BMW-ovih modela, izuzev M1, uvek su naglašavali sportsku notu. Tako je serija 6 oduvek više bila sportski nastrojena od konzervativnije „petice“, kao što je X6 naklonjeniji asfaltu od X5. Setimo se serije 8, možda najveće BMW-ove ikone ikada, čiji se naslednik željno očekuje. U BMW-u su odlučili da istu formulu primene i kod modela koji je stub marke, popularne serije 3, odnosno modelu o kojem pišemo, a uskoro će i X3 dobiti „brata“ u vidu X4, kao i serija 1 u obiliku serije 2. 

Verzije
Već sada zavidimo budućim vlasnicima serije 4. Kakve su to samo „slatke muke“ kada se bude birao novi limeni ljubimac iz Minhena! Da krenemo samo od oznaka – 428i, 428xi, 435i, 435xi, 420d. Prvonavedeni je pogonjen TwinTurbo 2,0 litarskim četvorocilindrašem, dok 435i ispod haube nosi 3,0 litarski redni „šestak“, takođe u turbo izdanju. Model sa oznakom „d“, naravno, odnosi se na turbo-dizel jedinicu. Menjači koji su u igri su osmostepeni automatik i šestostepeni manuelni. Oba su u ponudi sa pogonom na zadnje točkove, ili opcionim xDrive BMW-ovim inteligentnim integralnim pogonom. 

BMW serije 4 je vizuelno značajno veći od odlazećeg kupe/kabrioleta serije 3. To se posebno odnosi na širinu vozila i međuosovinsko rastojanje. Ova produžena silueta je i značajno bliža asfaltu, što u kombinaciji sa kratkim prepustima, dugom haubom motora i tečnom linijom krova, seriji 4 daje izuzetno atraktivan, i estetski krajnje izbalansiran izgled. Prednji deo automobila je impresivan i upečatljiv, i on u najvećoj meri determiniše karakter novog bavarskog kupea. Srodnost sa serijom 3 je evidentna, ali isto tako, serija 4 jasno pokazuje da ona predstavlja nešto više. Novi element predstavljaju „škrge“ iza luka prednjih točkova, pozicionirane prema nazad, čiji je cilj ostvarivanje manjeg otpora vazduha. Agresivan stav je naglašen „mišićavim“ lukovima točkova, kao i širim tragom.

bmw4_502.thumb.jpg.3b697bbcd9bff5fd2311a

BMW nas je novom „četvorkom“ prijatno iznenadio. Zapravo, manje nismo ni očekivali. Konstrukcija novog kupe/kabrileta je bazirana na aktuelnoj seriji 3, ali su opruge, amortizeri, kinematika i elasticitet osovina kalibrisani posebno za ovaj model u cilju naglaska na njegovom posebnom karakteru. Inženjeri su ostvarili napredak u agilnosti i preciznosti upravljanja koju donosi nova šasija, i to zahvaljujući modifikacijama i finom podešavanju varijabli, kao što su zatur točkova, trag točkova i tačka naginjanja. Posebna pažnja je obraćena na ojačavanje prednje sekcije automobila, baš u cilju postizanja bolje preciznosti upravljanja i kvalitetnijeg odziva. 

Naravno, sve to mora nešto i da „gura“, a tu ulazimo u domen gde je BMW verovatno najbolji na svetu. Uzdužno postavljeni, redni motori, snagu šalju tradicionalno na zadnje točkove (xDrive opciono). Nakon lansiranja, serija 4 je dostupna sa rednim šestocilindrašem u 435i i četvorocilindrašem u 428i što se benzinaca tiče, kao i sa 2,0 litarskim turbo dizelom. Opremljen preciznim sistemom direktnog ubrizgavanja goriva i Valvetronic varijabilnom kontrolom rada ventila, 3,0 litarski agregat sa aluminijumskim kućištem kolenastog vratila, isporučuje 306 KS između 5.800 i 6.000 o/min. Maksimalni obrtni moment od 400 Nm je dostupan već pri 1.200 o/min, i tako sve do 5.000. Sprint do „stotke“ obavlja za 5,4 sekunde sa manuelnim, odnosno 5,1 sekundu sa osmostepenim automatskim menjačem. Maksimalna brzina je ograničena na 250 km/h.

bmw4_503.thumb.jpg.58c4b98e845e2e1f38c70

Kada govorimo o 428i, njega odlikuje uglađena isporuka snage i manja masa agregata. Četvorocilindarski turbo motor takođe odlikuje sofisticiran sistem direktnog ubrizgavanja goriva i Valvetronic, pored twin-scroll turbo punjača, idvostrukog VANOS sistema kontrole rada bregastog vratila. Sve to je doprinelo smanjenoj potrošnji goriva, bez gubljenja na performansama. Maksimalna snaga iznosi 240 „konja“ između 5.000 i 6.500 o/min, uz maksimalni obrtni moment od 350 Nm, dostupan između 1250 i 4.800 o/min. Sprint iz stanja mirovanja do 100 km/h iznosi 5,9, odnosno 5,8 sekundi, a maksimalna brzina je ograničena na 250 km/h. 

Model koji će verovatno biti najpopularniji u Evropi je 420d. O ovom motoru znamo gotovo sve. Sa njim ispod haube, serija 4 će ubrzavati do „stotke“ za 7,5 odnosno 7,3 sekunde, uz maksimalnu brzinu od 240 km/h. Raspolaže sa 184 KS pri 4.000 o/min, uz maksimalni obrtni moment od 380 Nm pri 1.750 o/min. Potrošnja goriva 420d u kombinovanom režimu vožnje iznosi između 4,6 i 4,8 litara evro dizela na pređenih 100 km. 

Navedene vrednosti koje se tiču performansi su navedene za kupe model. 

 

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Petrol engines

Model
Year(s)DisplacementFuel TypePowerTorque0–100 km/h (0–62 mph)CO2 Emissions
420i2014–1,997 cc (121.9 cu in)Petrol184 PS (135 kW; 181 bhp)270 N·m (199 ft·lbf)7.3 s144 g/km
420i Auto2014–1,997 cc (121.9 cu in)Petrol184 PS (135 kW; 181 bhp)270 N·m (199 ft·lbf)7.3 s139 g/km
420i xDrive2014–1,997 cc (121.9 cu in)Petrol184 PS (135 kW; 181 bhp)270 N·m (199 ft·lbf)7.4 s159 g/km
420i xDrive Auto2014–1,997 cc (121.9 cu in)Petrol184 PS (135 kW; 181 bhp)270 N·m (199 ft·lbf)7.5 s149 g/km
428i2013–1,997 cc (121.9 cu in)Petrol245 PS (180 kW; 242 bhp)350 N·m (258 ft·lbf)5.9 s154 g/km
428i xDrive2013–1,997 cc (121.9 cu in)Petrol245 PS (180 kW; 242 bhp)350 N·m (258 ft·lbf)5.6 s159 g/km
428i Aut2013–1,997 cc (121.9 cu in)Petrol245 PS (180 kW; 242 bhp)350 N·m (258 ft·lbf)5.8 s147 g/km
428i xDrive Aut2013–1,997 cc (121.9 cu in)Petrol245 PS (180 kW; 242 bhp)350 N·m (258 ft·lbf)5.8 s157 g/km
435i xDrive2013–2,979 cc (181.8 cu in)Petrol306 PS (225 kW; 302 bhp)400 N·m (295 ft·lbf)5.2 s193 g/km
435i2013–2,979 cc (181.8 cu in)Petrol306 PS (225 kW; 302 bhp)400 N·m (295 ft·lbf)5.4 s185 g/km
435i Aut2013–2,979 cc (181.8 cu in)Petrol306 PS (225 kW; 302 bhp)400 N·m (295 ft·lbf)5.1 s169 g/km
435i xDrive Aut2013–2,979 cc (181.8 cu in)Petrol306 PS (225 kW; 302 bhp)400 N·m (295 ft·lbf)4.9 s178 g/km
M42013–2,979 cc (181.8 cu in)Petrol431 PS (317 kW; 425 bhp)550 N·m (406 ft·lbf)4.3 s204 g/km
M4 DKG2013–2,979 cc (181.8 cu in)Petrol431 PS (317 kW; 425 bhp)550 N·m (406 ft·lbf)4.1 s194 g/km
Diesel engines

Model
Year(s)DisplacementFuel TypePowerTorque0–100 km/h (0–62 mph)CO2 Emissions
418d2015–1,995 cc (121.7 cu in)Diesel150 PS (110 kW; 148 bhp)320 N·m (236 ft·lbf)8.6 s110 g/km
418d Auto2015–1,995 cc (121.7 cu in)Diesel150 PS (110 kW; 148 bhp)320 N·m (236 ft·lbf)8.6 s109 g/km
420d2013–20151,995 cc (121.7 cu in)Diesel184 PS (135 kW; 181 bhp)380 N·m (280 ft·lbf)7.5 s124 g/km
420d Aut2013–20151,995 cc (121.7 cu in)Diesel184 PS (135 kW; 181 bhp)380 N·m (280 ft·lbf)7.3 s121 g/km
420d xDrive2014–20151,995 cc (121.7 cu in)Diesel184 PS (135 kW; 181 bhp)380 N·m (280 ft·lbf)7.5 s126 g/km
420d xDrive Auto2014–20151,995 cc (121.7 cu in)Diesel184 PS (135 kW; 181 bhp)380 N·m (280 ft·lbf)7.3 s124 g/km
420d2015–1,995 cc (121.7 cu in)Diesel190 PS (140 kW; 187 bhp)400 N·m (295 ft·lbf)7.3 s111 g/km
420d Auto2015–1,995 cc (121.7 cu in)Diesel190 PS (140 kW; 187 bhp)400 N·m (295 ft·lbf)7.1 s106 g/km
420d xDrive2015–1,995 cc (121.7 cu in)Diesel190 PS (140 kW; 187 bhp)400 N·m (295 ft·lbf)7.4 s117 g/km
420d xDrive Auto2015–1,995 cc (121.7 cu in)Diesel190 PS (140 kW; 187 bhp)400 N·m (295 ft·lbf)7.2 s117 g/km
425d2014–1,995 cc (121.7 cu in)Diesel218 PS (160 kW; 215 bhp)450 N·m (332 ft·lbf)6.7 s131 g/km
425d Auto2014–1,995 cc (121.7 cu in)Diesel218 PS (160 kW; 215 bhp)450 N·m (332 ft·lbf)6.5 s124 g/km
430d2014–2,993 cc (182.6 cu in)Diesel258 PS (190 kW; 254 bhp)560 N·m (413 ft·lbf)5.5 s129 g/km
430d xDrive2014–2,993 cc (182.6 cu in)Diesel258 PS (190 kW; 254 bhp)560 N·m (413 ft·lbf)5.2 s137 g/km
435d xDrive2014–2,993 cc (182.6 cu in)Diesel313 PS (230 kW; 309 bhp)630 N·m (465 ft·lbf)4.7 s143 g/km

F33 Cabrio Engine Specifications and Performance

Petrol engines

Model
Year(s)DisplacementFuel TypePowerTorque0–100 km/h (0–62 mph)CO2 Emissions
420i2015–1,997 cc (121.9 cu in)Petrol184 PS (135 kW; 181 bhp)270 N·m (199 ft·lbf)8.2 s154 g/km
420i Auto2015–1,997 cc (121.9 cu in)Petrol184 PS (135 kW; 181 bhp)270 N·m (199 ft·lbf)8.3 s149 g/km
428i2013–1,997 cc (121.9 cu in)Petrol245 PS (180 kW; 242 bhp)350 N·m (258 ft·lbf)6.4 s159 g/km
428i Aut2013–1,997 cc (121.9 cu in)Petrol245 PS (180 kW; 242 bhp)350 N·m (258 ft·lbf)6.4 s154 g/km
428i xDrive2014–1,997 cc (121.9 cu in)Petrol245 PS (180 kW; 242 bhp)350 N·m (258 ft·lbf)6.5 s163 g/km
435i2013–2,979 cc (181.8 cu in)Petrol306 PS (225 kW; 302 bhp)400 N·m (295 ft·lbf)5.6 s190 g/km
435i Aut2013–2,979 cc (181.8 cu in)Petrol306 PS (225 kW; 302 bhp)400 N·m (295 ft·lbf)5.5 s176 g/km
435i xDrive2015–2,979 cc (181.8 cu in)Petrol306 PS (225 kW; 302 bhp)400 N·m (295 ft·lbf)5.6 s199 g/km
435i xDrive Auto2015–2,979 cc (181.8 cu in)Petrol306 PS (225 kW; 302 bhp)400 N·m (295 ft·lbf)5.5 s184 g/km
M42014–2,979 cc (181.8 cu in)Petrol431 PS (317 kW; 425 bhp)550 N·m (406 ft·lbf)4.6 s213 g/km
M4 DKG2014–2,979 cc (181.8 cu in)Petrol431 PS (317 kW; 425 bhp)550 N·m (406 ft·lbf)4.4 s203 g/km
Diesel engines

Model
Year(s)DisplacementFuel TypePowerTorque0–100 km/h (0–62 mph)CO2 Emissions
420d2013–1,995 cc (121.7 cu in)Diesel184 PS (135 kW; 181 bhp)380 N·m (280 ft·lbf)8.2 s133 g/km
420d Aut2013–1,995 cc (121.7 cu in)Diesel184 PS (135 kW; 181 bhp)380 N·m (280 ft·lbf)8.2 s127 g/km
425d2015–1,995 cc (121.7 cu in)Diesel218 PS (160 kW; 215 bhp)450 N·m (332 ft·lbf)7.3 s138 g/km
425d Auto2015–1,995 cc (121.7 cu in)Diesel218 PS (160 kW; 215 bhp)450 N·m (332 ft·lbf)7.1 s132 g/km
430d2015–2,993 cc (182.6 cu in)Diesel258 PS (190 kW; 254 bhp)560 N·m (413 ft·lbf)5.9 s139 g/km
435d xDrive2015–2,993 cc (182.6 cu in)Diesel313 PS (230 kW; 309 bhp)630 N·m (465 ft·lbf)5.2 s151 g/km

F36 Gran Coupe Engine Specifications and Performance

Petrol engines

Model
Year(s)DisplacementFuel TypePowerTorque0–100 km/h (0–62 mph)CO2 Emissions
420i Auto2014–1,997 cc (121.9 cu in)Petrol184 PS (135 kW; 181 bhp)270 N·m (199 ft·lbf)7.6 s142 g/km
428i2014–1,997 cc (121.9 cu in)Petrol245 PS (180 kW; 242 bhp)350 N·m (258 ft·lbf)6.1 s154 g/km
428i Auto2014–1,997 cc (121.9 cu in)Petrol245 PS (180 kW; 242 bhp)350 N·m (258 ft·lbf)6.0 s147 g/km
428i xDrive2014–1,997 cc (121.9 cu in)Petrol245 PS (180 kW; 242 bhp)350 N·m (258 ft·lbf)5.8 s159 g/km
428i xDrive Auto2014–1,997 cc (121.9 cu in)Petrol245 PS (180 kW; 242 bhp)350 N·m (258 ft·lbf)6.0 s157 g/km
435i2014–2,979 cc (181.8 cu in)Petrol306 PS (225 kW; 302 bhp)400 N·m (295 ft·lbf)5.5 s189 g/km
435i Auto2014–2,979 cc (181.8 cu in)Petrol306 PS (225 kW; 302 bhp)400 N·m (295 ft·lbf)5.2 s174 g/km
435i xDrive2015–2,979 cc (181.8 cu in)Petrol306 PS (225 kW; 302 bhp)400 N·m (295 ft·lbf)5.3 s194 g/km
435i xDrive Auto2015–2,979 cc (181.8 cu in)Petrol306 PS (225 kW; 302 bhp)400 N·m (295 ft·lbf)5.0 s181 g/km
Diesel engines

Model
Year(s)DisplacementFuel TypePowerTorque0–100 km/h (0–62 mph)CO2 Emissions
418d2014–20151,995 cc (121.7 cu in)Diesel143 PS (105 kW; 141 bhp)320 N·m (236 ft·lbf)9.2 s119 g/km
418d Auto2014–20151,995 cc (121.7 cu in)Diesel143 PS (105 kW; 141 bhp)320 N·m (236 ft·lbf)9.1 s119 g/km
418d2015–1,995 cc (121.7 cu in)Diesel143 PS (105 kW; 141 bhp)320 N·m (236 ft·lbf)9.2 s122 g/km
418d Auto2015–1,995 cc (121.7 cu in)Diesel143 PS (105 kW; 141 bhp)320 N·m (236 ft·lbf)9.1 s122 g/km
420d2014–20151,995 cc (121.7 cu in)Diesel184 PS (135 kW; 181 bhp)380 N·m (280 ft·lbf)7.7 s124 g/km
420d Auto2014–20151,995 cc (121.7 cu in)Diesel184 PS (135 kW; 181 bhp)380 N·m (280 ft·lbf)7.5 s121 g/km
420d xDrive2014–20151,995 cc (121.7 cu in)Diesel184 PS (135 kW; 181 bhp)380 N·m (280 ft·lbf)7.7 s129 g/km
420d xDrive Auto2014–20151,995 cc (121.7 cu in)Diesel184 PS (135 kW; 181 bhp)380 N·m (280 ft·lbf)7.5 s127 g/km
420d2015–1,995 cc (121.7 cu in)Diesel190 PS (140 kW; 187 bhp)400 N·m (295 ft·lbf)7.5 s111 g/km
420d Auto2015–1,995 cc (121.7 cu in)Diesel190 PS (140 kW; 187 bhp)400 N·m (295 ft·lbf)7.3 s106 g/km
420d xDrive2015–1,995 cc (121.7 cu in)Diesel190 PS (140 kW; 187 bhp)400 N·m (295 ft·lbf)7.6 s121 g/km
420d xDrive Auto2015–1,995 cc (121.7 cu in)Diesel190 PS (140 kW; 187 bhp)400 N·m (295 ft·lbf)7.4 s118 g/km
430d2015–2,993 cc (182.6 cu in)Diesel258 PS (190 kW; 254 bhp)560 N·m (413 ft·lbf)5.6 s134 g/km
430d xDrive2015–2,993 cc (182.6 cu in)Diesel258 PS (190 kW; 254 bhp)560 N·m (413 ft·lbf)5.3 s140 g/km
435d xDrive2015–2,993 cc (182.6 cu in)Diesel313 PS (230 kW; 309 bhp)630 N·m (465 ft·lbf)4.8 s146 g/km
Edited by ORTHODOX
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted

2014-bmw-4-series-convertible-1.thumb.jpBMW-4-series-1-web_2590654b.thumb.jpg.64BMW-4-Series-Gran-Coupe-Individual-1-520BMW_4series_coupe_wallpaper_13_612x383.tBMW_4series_coupe_wallpaper_15_612x383.tBMW_4series_coupe_wallpaper_16_612x383.tBMW_4series_coupe_wallpaper_18_612x383.t

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0