• Announcements

    • ČLANARINA 2017/18   03/08/2017

      Dragi naši forumaši,  Ovim putem vas obaveštavamo da je klub krenuo sa novom kalendarskom godinom i pristupom novih članova klubu. Članarina i ove godine ostaje ista kao što je i bila od našeg početka: 20€ u dinarskoj protivvrednosti na dan uplate. Spisak servisa, prodavnica auto delova, perionica i ostalih naših prijatelja koji odobravaju popust članovima će biti prikazan kako na sajtu, tako i na forumu kluba sa svim detaljima o svakom privrednom subjektu koji ima saradnju sa klubom. Rok za uplatu članarina u PRVOM KVARTALU je do 31.03.2017. Nakon toga će se pristupiti izradi članskih kartica. Sve detalje oko članarina možete videti na sledećem linku: http://bmwclubserbia.rs/forums/index.php?/topic/267-članarina-201718/ SVIM STARIM I NOVIM ČLANOVIMA ŽELIMO DOBRODOŠLICU U JEDNU SPECIFIČNU PORODICU KOJA JE IZ DANA U DAN SVE VEĆA I VEĆA.
Sign in to follow this  
Followers 0

Istorija: BMW 6-Series E24

1 post in this topic

Posted

Istorija: BMW 6-Series E24

 

Kada je prvi BMW 6-Series E24 debitovao 1976 godine, mnogi su ga osudili kao preskupi i preteški gran turismo automobil koji ne zaslužuje da nosi istu oznaku kao ostali sportski modeli kompanije.

Kada je proizvodnja konačno prestala 13 godina kasnije, ti isti ljudi su žalili što nemački proizvođač vozila više nema sličan automobil i što 8-Series E31 nije dostojna zamena.

Dizajneri i inženjeri su želeli da zadrže sportski imidz dok su osobe zadužene za marketing i prodaju želeli direktnog rivala Mercedesu. Prva grupa ljudi je uspela da pobedi uz popularni slogan "The Ultimate Driving Machine" koji se koristi do današnjeg dana. Međutim, iako je odluka pala da BMW nastavi sa sportskim automobilima, kompanija u tom momentu nije imala proizvod kome bi konkurencija pozavidela. 

E24 je bio zasnovan na novom 5-Series, ali je mehanički zadržao većinu ponude sa E9. To se posebno odnosi na standardan manualni menjač od četiri brzine dok je opcioni automatik od tri brzine bio potpuno nov. Standardan motor je bio 3.0L I6, identičan onom u 3.0 CS, sa 185 ks dok je jedina opcija bio nešto veći 3.2L I6 motor sa 200 ks. 

U istom periodu Nemački gigant je predstavio novu strategiju sa brojevima za imena koja se koristi do današnjeg dana, a pošto je sedan srednje klase bio 5-Series, E24 je postao 6-Series. 

e-24-2.thumb.jpg.79f006aed0ebb8e8d156ee2

 

633CSi je mogao da ubrza do 100 km/h za oko sedam sekundi uz maksimalnu brzinu od 210 km/h, što je bilo brže nego 450SLC, ali sporije nego XJ-S. Sa druge strane, mišljenja su bila promenljiva po pitanju ponašanja u krivinama. 6-Series je bio solidan u ovoj kategoriji, ali ništa bolji nego 5-Series sedan od koga je bio značajno skuplji. Upravo se cena pokazala kao najveći problem.

BMW je bio shvatio kritike i za 1978 godinu odlučio da promeni mehaniku. Predstavljen je 633CSi, koji je pružao nešto veći 3.2L motor iz 733i sedana, sa 177 ks, ali i sa značajno većim obrtnim momentom.

U Julu 1978 godine na tržište stiže 635CSi, sa novim 3.5L I6 motorom i 218 ks, što je bilo dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 7.5 sekundi uz maksimalnu brzinu od 224 km/h. 635CSi se pokazao izuzetno popularnim u Nemačkoj i činio je oko pola ukupne prodaje 6-Series. Sredinom iste godine BMW je predstavio i jeftiniji 628CSi, ali u osam godina proizvodnje je prodato samo 5,950 primeraka.

e24-4.thumb.jpg.0ac2ad3be66559eb3bfd556c

 

Mnogo veća vest je stigla u septembru 1983 godine kada je debitovao M635CSi sa 3.5L I6 motorom i 286 ks, što ga je učinilo najmoćnijim BMW-om ikada proizvedenim. Ubrzanje do 100 km/h je sada iznosilo 6.4 sekunde uz maksimalnu brzinu od 254 km/h, što su bili brži brojevi nego Lotus Esprit i Porsche 928S2. Međutim, sa početnom cenom od 90,000 maraka, M635CSi svakako nije bio jeftin automobil, a američke i britanske verzije, koje su nosile M6 oznake, su bile još skuplje.

I pored visokih performanci, činilo se da više kupaca želi udobnost i visoku opremu, što potvrđuje podatak da je čak 60% ovog automobila prodato sa automatskim menjačem. Iz tog razloga, BMW je ponudio i Highline opciju sa kompletnom opremom i cenom od čak 55,000 dolara. 6-Series će opstati u prodaji sve od 1989 godine, a u 13 godine proizvodnje je prodato 86,216 primeraka.

e24-1.thumb.jpg.35a973fc6d8cf9af6c75ffcd

 

BMW je na kraju investirao milijardu maraka u novi kupe E31, koji je debitovao u Septembru 1989 godine kao 850i. Sa V12 motorom od 300 ks i cenom od 135,000 maraka, teško je reći da je E31 bio naslednik E24, ali nemački proizvođač vozila je želeo da bude najbolji, što je značilo da mora da pobedi Mercedes. Slično kao i E24, najveće kritike 850i su išle na račun 1.900 kg težine i visoke cene, posebno ako se usporedi sa 750iL sedanom. E31 se takođe solidno prodavao, ali su mnogi žalili za starijim i mnogo hvaljenim M6.

e24-3.thumb.jpg.a81911900db4c5a29dea1429

 

·         dužina – 4755-4815 mm

·         širina – 1725-1740 mm

·         visina – 1353-1365 mm

·         težina – oko 1500 kg

 

 

model

proizvodnja
od-do

ukupno
komada

628 CSi

06/79 - 05/87

5.951

630 CS(i)

10/75 - 08/79

5.766

633 CSi

10/75 - 09/84

23.432

635 CSi

06/78 - 04/89

45.215

M635 CSi

04/84 - 02/89

5.855

 

Izvor: brzabrzina.com

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0