BMW 3.0 CSL se definitivno nalazi na vrhu popisa “ikoničnih Bimera”. Mogli bi otići još dublje u detalje i reći da je 3.0 CSL jedan od najboljih automobila na svetu. Među istinskim obožavateljima ovog Brenda, 3.0 CSL se smatra svevremenskom mašinom. Njegov stil, sjajan motor i impresivan trkački pedigre zajedno u kombinaciji ga čine jednim od najboljih i najdražih automobila Bavarske auto industrije.
Kako je sve to počelo
Rođen 1970-ih, BMW 3.0 CSL sada je deo BMW Classic-a, a neki od najcenjenijih modela na svetu danas su deo njihovog portfolija. Razvijen kao homologacijski model prvenstva za nemački Touring Car šampionat, 3.0 CSL model bio je zapravo nadograđeni model standardnog 3.0 CS / 3.0 CSi coupea.
To je ujedno i automobil koji je službeno predstavio BMW Motorsport diviziju. Pored toga, prvi je model koji je koristio legendarni CSL nadimak, onaj koji je danas široko poznat i voljen ne samo od strane BMW-ovih zaljubljenika, već i od svih fanova automobilizma.
Predstavljen na sajmu automobila u Ženevi 1971. godine, BMW 3.0 CSL je u početku bio opremljen 3-litarskim rednim šestakom oznake M30 sa duplim karburatorom koji je kasnije zamenjen motorom sa direktnim ubrizgavanjem goriva i, u konačnoj verziji je to bio 3,2-litreni motor sa 206 KS. Tajna, međutim, nije bila u brojkama konjskih snaga ili obrtnog momenta, već u laganoj konstrukciji, po kojoj je i automobil dobio ime.
CSL označava Coupe Sport Light i to je ono što je isporučeno sa 3.0 CSL. Težio je 1.165 kilograma ili oko 200 kilograma manje od ekvivalentnog 3,0 CS zahvaljujući brojnim izmenama, uključujući skoro potpuno aluminijumsku karoseriju. I ne samo to, već je i CSL imao specifično podešavanje vešanja, uključujući Bilstein-ove gasne amortizere, specifične opruge sa progresivnom brzinom i smanjenom visinom od 20 mm u upoređenju sa standardnim modelom.
Trkački Pedigre
Prema zapisima, ova konačna verzija BMW-a 3.0 CSL homologovana je 1973. godine, zajedno sa aerodinamičkim paketom koji uključuje kratka peraja koja idu uz prednje blatobrane, deflektor iznad zadnjeg vetrobranskog stakla na zavijenoj ivici krova i visoko zadnje krilo (spojler). Ovaj zadnji spojler nije ugrađivan u fabrici, već je spakovan u prtljažnik radi naknadne ugradnje nakon kupovine. To je učinjeno jer su ovakvi spojleri bila ilegalni za upotrebu na nemačkim putevima.
Kompletni aero paket dobio je CSL-ov nadimak „Batmobile“. Često ga nazivaju i „Ajkula“.
I ako ništa drugo, bez ovog automobila nikad ne bi postojao BMW serije M. CSL je važan. Mnogo. To nikada nije bio The Ultimate Driving Machine, čak ni u to doba, ali bila je to vrlo bliska aproksimacija. Zbog te činjenice ga i volimo.