BMW i8 postaje budući klasik
BMW i8 definitivno silazi sa proizvodnih traka u aprilu 2020. Ovo znači da je najambiciozniji projekat do sada – BMW-ov prvi hibridni superautomobil, konačno mrtav. Ovo je na neki način i dobra vest, ali samo za one koji u svom vlasništvu već poseduju ovaj automobil. Kako se bliži kraj karijere, BMW i8 model definitivno postaje budući klasik.
Nakon 6 godina, vest o kraju životnog ciklusa je tužan i nagli kraj za ovo remek-delo automobilskog inženjerstva i dizajna.
Na oglasima u Srbiji, trenutno je samo jedno polovno vozilo u ponudi, proizvedeno 2017 godine sa cenom od 80.000€. Ako malo pretražite čuveni Mobile-De, videćete u ponudi oko 180 automobila u rasponu cena od 50.000 pa sve do 185.000€.
Uzimajući u obzir da je i8 star najviše 6 godina, i dalje dobijamo relativno moderan automobil sa sofisticiranim pogonskim sklopom. Još ako znamo da je karoserija izrađena od visokotehnoloških materijala, poput svakog Mclarena, to ga čini odmah jednim od najnaprednijih automobila u svom cenovnom rangu.
Prvi put je predstavljen kao serijski automobil 2014. godine, i ubrzo je postao vozilo sa najuspešnijim performansama na svetu. Razlog zašto je i8 toliko važan za BMW je činjenica da je postavio temelje za buduću elektrifikaciju čitave game BMW vozila.
Kako BMW i8 bude stario, tokom narednih nekoliko godina, potpuno je moguće da će njegova vrednost padati. Hibridi ne drže na vrednosti zato što je njihova amortizacija obično „gora“ nego kod drugih automobila. Postoji mnogo razloga za to, ali najistaknutiji je taj što hibridna tehnologija napreduje velikom brzinom pa niko ne želi sada već staru tehnologiju. Ko na kraju krajeva želi danas da kupi novi iPhone 6? Bar niko normalan to ne radi.
Ljubitelji i fanatični kolekcionari su sve samo ne normalni. Dok većina ljudi na i8 gleda kao na „staru kantu“, entuzijasti u njemu vide neverovatnu prilku. Za 50.000€ možete imati hibridni superautomobil koji do 100 traži samo malo više od 4 sekunde vašeg života.
Gotovo je nemoguće negirati i omalovažavati sam izgled ovog automobila. Dana kada je lansiran, izgledao je futuristički, kao iz nekog filma naučno-fantastinog žanra. I dan danas jednako tako izgleda, čak i kad se njegova proizvodnja bliži kraju.
Naravno da postoje i problemi ako posedujete polovan BMW i8. Kada ga napusti garantni rok, može doći i do ozbiljnih glavobolja. S obzirom na položaj motora u vozilu i na činjenicu da ne postoji spoljna pristupna tačka agregatu, sve intervencije morate uraditi isključivo u ovlašćenom servisu koji ima potrebne dizalice i alate za rad, što ni malo neće biti jeftino.
Još jedna stvar je to što delova za ovaj automobil nema na tržištu u izobilju. Morate uzeti u obzir i činjenicu da će baterija vozila s vremenom oslabiti, a izuzetno komplikovan hibridni pogonski sklop je u tom slučaju recept sa katastrofu i za ništa drugo.
Međutim, kod entuzijasta važe druga pravila i ne vrti se sve oko propadanja i starenja. Za njih je BMW i8 zabavan i vrlo zanimljiv automobil i ne žale novca, (naročito nakon vesti da se proizvodnja gasi) da ga poseduju.
BMW i8 postaje budući klasik – Da se malo podsetimo činjenica
BMW i8 poseduje 1.5 litarski trocilindrični benzinski agregat koji pokreće zadnju osovinu i uparen je sa električnim motorom koji pokreće prednju osovinu. Čitava konfiguracija ukupno daje 275 kW.
Domet električnog motora je oko 55km, dok je najveća brzina 250 km/h. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 4.4 sekunde u i8 Coupe-u i 4.6 sekundi u i8 Roadsteru.
Kompletan automobil teži manje od 1.500 kilograma, a raspodela težine jednaka je na obe osovine: 50-50.
BMW i8 je bio pionir u mnogim aspektima – od Inovativne LifeDrive arhitekture, do plug-in hibridnog pogona eDrive i filozofije funkcionalnog dizajna. Kada je predstavljen 2014. godine, bio je prvi proizvodni automobil na svetu koji je posedova laserski sistem osvetljenja.
Sam tehnološki napredak doneo je veći naglasak na budućnost mobilnosti i pomogao je ovom automobilu da osigura brojne nagrade. Među njima, najvažniji trofeji bile su nagrade „iF i red.dot“ za dizajn, „Svetski zeleni automobil godine“, „Automobil godine sa pogonom na sve točkove“.
Inovativni plug-in hibridni pogonski paket i8 osigurao je nagradu „Motor godine“ pet puta za redom između 2015. i 2019. godine.
BMW i8 će se uskoro pridružiti dvorani slavnih automobilskih rešenja koja su pomogla u oblikovanju modernog brenda BMW, poput 507 roadster-a, Isette 500/600, M1 superautomobila 1970-ih, senzacionalnog Z8….