BMW – Početak jedne sage – Kada je gospodin pod imenom Franz Josef Popp 1916. godine osnovao kompaniju BMW, ista ta kompanija ni približno nije imala za ideologiju proizvodnju automobila.
Početak BMW-a nije imao puno veze sa automobilima, ali jeste sa jednom vrstom motora. Inicijalno je ideja bila proizvoditi motore za tadašnje avione, a uz to je BMW bio poznat i kao proizvođač motocikala i kočionih sistema za vozove.
U drugom svetskom ratu se nastavila ista priča oko produkcije motorizacije za avione, te proizvodnja motocikala, no prekinula se proizvodnja kočionih sistema za vozove. U to je vreme oko 90,000 radnika proizvodilo sve i svašta u sklopu fabrike, ali bitna je činjenica da je oko 30,000 radnika u BMW–u u to vreme radilo kao roblje – doslovce. I verovali ili ne, ti ljudi nisu imali sindikalne predstavnike.
BMW – Početak jedne sage
BMW Dixi
Najznačajniji trenutak u periodu pre Drugog svetskog rata se dogodio 1928. godine, kada BMW kupuje konkurentsku fabriku Eisenah, koja je posedovala licencu za proizvodnju malog automobila. Model pod oznakom Dixi 3/15 DA 1 (3 brzine/15 ks, 743 cm³) je bio kopija Austina 7, ali se od britanske verzije dosta razlikovao, jer su ugrađeni Bosch amortizeri i merači sa metričkim oznakama. Dostupne karoserijske verzije su bile coupe, roadster, tourer i sedan. 1929. godine izlazi verzija DA/2, opremljena kočnicama na svim točkovima i potpuno metalnom karoserijom. Ukupno je proizvedeno 18.976 primeraka, a Dixi je jedini model BMW-a bez plavo-bele značke.
Nakon isteka licence za Austin 7, BMW 1932. godine počinje proizvodnju modela Dixi 3/20. To je bio prvi automobil razvijen isključivo u BMW-ovom centru u Minhenu i proizvođen u Eisenahu.
BMW 303
Model 303, predstavljen 1933. godine sa rednim šestocilindarskim motorom (1.173 cm³/30 ks), je prvi put prikazao čuvene „bubrege“ na prednjem delu. Dizajnerski detalj koji će se tokom godina menjati, ali zauvek ostati povezan sa modelima BMW-a.
BMW 502
Prvi aluminijumski V8 motor ulazi u proizvodnju 1954. godine i u modelu 502 razvija 100 ks, dovoljnih da dovedu automobil do maksimalne brzine od 160 km/h. Simpatična mala Isetta debituje 1955. godine, pokretana motorom iz motocikla u verzijama od 12 i 13 ks. Licenca za proizvodnju je kupljena od italijanske kompanije ISO, a vozilo dugačko samo 2,29 m brzo nalazi put do kupaca i tokom 50-ih godina preko 160.000 zadovoljnih kupaca dolazi u posed mikro automobila.
BMW Isetta
Najpoznatiji model te ere je svakako 507, ručno izrađivani roudster napravljen u samo 252 primerka. Motor ovog danas vrednog automobila je aluminijumski V8 od 3,2 l sa 150 ks. Model 507 je, pored svoje lepote, mogao da dovede BMW do bankrota, jer je fabrika na svakom proizvedenom primerku gubila ogromnu količinu novca.
BMW 507
Nešto više uspeha je imao BMW 600, prostranija verzija Isette sa dovoljno mesta za četiri odrasle osobe. Za samo nekoliko godina u proizvodnji BMW 600 je našao put do 34.813 kupaca i tako makar malo smanjio finansijski pritisak na fabriku.
BMW 600
Nova klasa
Do jula 1960. godine je proizvedeno 20.000 modela 700, u verzijama 2+2 coupe i sedan sa dvoje vrata.
BMW 700
Sportski sedan, termin koji BMW koristi dugi niz godina, je nastao 1961. godine, kada je predstavljen model 1500, pokretan modernim četvorocilindarskim motorom sa 80 ks. 10 ks snažniji motor nastupa u modelu pod oznakom 1800, a naslednik modela 1500 – 1600 – dobija 3 ks snažniji motor 1964. godine.
BMW 1500
9. marta 1966. BMW izbacuje novu seriju automobila sa dvoja vrata, odnosno model 1600, koji će kasnije postati Serija 3.