BMW 8 Gran Coupe je izašao na svetlo dana i zamenio seriju 6 Gran coupe za čijim gašenjem je plakalo mnogo obožavatelja. Ipak, za Seriju 8 Gran Coupe ne možemo reći tek tako da je samo zamena. Luksuznija je, atraktivnija je, skuplja je, i stigla je u najvećem sjaju.
Za ovaj auto može da se kaže da je druga generacija čuvene serije 8, ali ovo je ipak prvi Gran Coupe u ovoj seriji.
BMW 8 Gran Coupe je jedini automobil u svom segmentu koji je direktno razvijen od kupe varijante. Njegova dva glavna konkurenta: Audo A7/S7, Mercedes-Benz CLS-klasa i Mercedes-AMG GT 4-vrata su zapravo izvedenice originalno od sedan varijanti tih vozila. Zbog tih činjenica možemo reći da je serija 8 započela svoj život kao elegantan kupe koji je preneo svoj izgled na automobil sa 4 vrata.
BMW 8 Gran Coupe – Enterijer
Nemojte misliti da ta zadnja vrata služe više kao neki ukras. Povećana je dužina (231mm), međuosovinsko rastojanje (201mm), širina (30mm) i visina (61mm). Povećanje visine vozila je samo iz razloga da bi putnicima na zadnjim sedištima pružili malo više prostora za glavu, ali taj prostor i dalje nije komotan za odraslu osobu.
Zadnja sedišta zapravo najviše i menjaju priču enterijera vozila. Umesto klaustrofobičnih polica u zadnjem delu auta, BMW 8 Gran Coupe sada ima dva veoma luksuzna sedišta.
Imaju integrisane naslone za glavu, dok je samo sedenje pozadi poseban događaj za putnike obzirom na to da se centralna konzola proteže i između zadnjih sedišta, pružajući putnicima jednostavan pristup komandama klime i USB-C priključcima.
BMW 8 Gran Coupe nije samo lepo lice na ulici. Zahvaljujući sirokoj upotrebi laganih materijala u izradi, Gran Coupe je lagan, krut i veoma okretan. Vrata, spoljašnja površina krova, hauba, potkonstrukcija motora i nosač zadnjeg branika izrađeni su od aluminijuma.
Poklopac prtljažnika izrađen je od kompozita dok je podrška za kokpit od magnezijuma. Središnja struktura tunela je od karbonskih vlakana. Kada sve ovo nabrojimo, bez obzira što je automobil kompletno veći i ima još dvoja vrata, on je samo 70 kg teži u odnosu na svog malo starijeg brata.
Ovaj automobil krasi i kompletno stakleni krov, a ako umesto njega izaberete krov od karbonskih vlakana, ne samo da ćete smanjiti težinu vozila, već i samo težište. Dodatna opcija je takođe M paket od karbona za BMW M850i GC.
Paleta motora
BMW M850i xDrive Gran Coupe će biti vodeći model na lansiranju sa svojim 4,4-litrenim V8 turbopunjačem. Taj motor je prenešen iz Coupea i ima 523 KS i 750 Nm obrtnog momenta. Prema BMW-u, to pomaže velikom igraču da od 0-100 km/h stigne za 3,9 sekundi.
Ostale varijante modela biće BMW 840i i 840d Gran Coupe. Dok će model 840i biti dostupan u verzijama zadnjeg ili pogona na sva četiri točka, model 840d imaće samo pogon na sva četiri – xDrive.
BMW 840i će imati sveprisutni, ali izvrsni motor marke B58 sa turbo punjenjem od 3.0 litara, koji proizvodi 340 KS. Prema BMW-u, 0-100 km/h dostiže za 5.2 sekunde sa zadnjim pogonom i 4.9 sekundi za xDrive varijantu.
BMW 840d xDrive Gran Coupe dolazi s 3,0-litarskim turbo-dizelskim I6 motorom, koji proizvodi 320 ks. U automobilu sa zadnjim pogonom, 840d Gran Coupe može dostići brojku od 100 km/h nakon 5,1 sekunde. Svi motori će imati samo 8-stepeni automatski menjač i svi zadovoljavaju Euro 6d-TEMP standarde emisije.
BMW 8 Gran Coupe – Vožnja
Što se tiče rukovanja BMW-om serije 8 Gran Coupe, Bavarci su se uverili da nema kaznu agilnosti zbog dodatne veličine i težine. Adaptivno M vešanje standardno je ugrađeno u sve Gran Coupe modele, a Integral Active Steering (upravljanje zadnjim točkovima) standardno je na svim xDrive modelima. Jedini model sa zadnjim pogonom koji će imati i tu opciju je 840i GC.
Korisnici M Sport paketa mogu kao opciju imati i M sportske kočnice s diskovima promera 374 milimetara, dok M Technic sportski paket dodaje 395 mm kočione diskove koji su standardno ugrađeni u BMW M850i xDrive Gran Coupe. Obe verzije M Sport kočionog sistema prepoznatljive su po plavim čeljustima sa M logom.
Cene kreću od 84.900 dolara za 840i Gran Coupe, 87.800 dolara za 840i xDrive Gran Coupe i 108.900 dolara za M850i xDrive Gran Coupe.