Pre 10 godina, BMW je predstavio drugu generaciju Z4 Roadstera i neko vreme smo mislili da će taj “open-top” biti poslednji “Z” koji stiže na tržište gde dominiraju lagani ali i teški terenci. Na iznenađenje svih, BMW je ipak imao druge planove.
BMW je predstavio G29 Z4 Roadster, automobil koji ne samo da nadograđuje filozofiju dizajna BMW Roadstera, nego je i najveće odstupanje od sada klasičnog BMW-ovog roadster stila.
Istorijski gledano, to je ujedno i prvi, a možda i poslednji BMW koji će kompanija razviti iz svog partnerstva sa Tojotom. Ne samo da je njegov stil radikalno drugačiji od bilo čega što je BMW brend uradio do sada, nego je razvijen zajedno sa ikonom – Toyota Supra.
BMW Z4 M40i – DIZAJN
Pogled koji se ukazuje uz zadovoljstvo vožnje na otvorenom, oduzima dah sa svakim detaljem. Eksterijer pokazuje individualni stil modela BMW Z4 Roadster u njegovoj najčistijoj formi: jasan, moderan i nabijen emocijama.
Kad se krov otvori, više neće biti nikakvih granica u zadovoljstvu vožnje novog modela BMW Z4.
Roadster koji ne može biti bolji: otvoren, sportski i beskompromisan. Sa snažnom dinamikom vožnje i progresivnim dizajnom, ima samo jedan cilj: slobodu između puta i otvorenog neba.
Novi Z4 je standardno bio prilično kritikovan kada se pojavio, međutim nedavne povratne informacije ukazuju na pozitivnu promenu kod mnogih ljubitelja BMW brenda.
Kratki, niski i široki položaj novog BMW Z4 prilično je osvežavajući u svetu automobila sa visokim centrom gravitacije. Zbog sigurnosnih propisa, nos koncepta je na kraju malo izmenjen. Serijski model dobija ravan prednji kraj umesto nosa morskog psa koji smo voleli da vidimo na starijim modelima.
Tu je i nekoliko noviteta za G29. Velike rešetke grila ispunjene su malim dizajnom u obliku slova Y. Taj stilski znak izašao je iz koncepta i može se videti još na novoj seriji 3 – G20 M340i.
Još jedan novi element dizajna je upotreba vertikalno postavljenih prednjih svetala.
I dok je eksterijer u početku bio prava kontraverza, kabina novog BMW Z4 je bila ta koja je od samog početka hvaljena. Novi Z4 opremljen je novim BMW-ovim stilom dizajna enterijera, koji deli sa automobilima poput nove serije 8, X5 i serije 3.
Tako i dobija BMW najnoviji iDrive, novi rotirajući iDrive kontroler obložen aluminijumom, potpuno novi Head-up displej i BMW digitalni panel instrumenata – Live Cockpit.
BMW Z4 Roadster nudi svom vozaču veliki broj inteligentnihi sistema asistencije. Od asistenta za parkiranje pa do ličnog glasovnog asistenta, inovativne tehnologije povećavaju komfor i bezbednost tokom putovanja. Istovremeno, omogućavaju i delimično autonomnu vožnju, zavisno od situacije.
Kvalitet i dizajn kože i obloga enterijera je veći nego ikada pre u modelu “Z”, dok kabina zadržava tipičan sportski i vozaču orijentisan izgled.
Hardtop E89 je zamenjen mekim platnom. Krov novog Z4 se otvara ili zatvara za samo 10 sekundi, što ga čini najbržim u gami novih modela BMW-a. nadmašivši 15 sekundi iz i8 Roadstera. Takođe ćete moći otvarati i zatvarati krov pri brzinama do 50 km/h. Platneni krov dolazi u crnoj boji standardno ili antracit sa srebrnim efektima opciono.
Poslednje, ali ne i najmanje važno, prtljažnik nudi 281 litru prostora, bez obzira da li je krov podignut ili spušten, što je 50% više prostora od onoga što je nudio prethodni Z4.
BMW Z4 M40i – MOTOR I ŠASIJA
BMW Z4 M40i koristi Adaptive M Sport vešanje, M sportske kočnice i M Sport diferencijal, koji standardno dolazi na modelu Z4 M40i. Nudeći modove Comfort, Sport i Sport +, prilagodljivo podešavanje menja postavke prigušivača i smanjiće visinu vožnje u sportskim modovima.
Elektronički upravljani zadnji diferencijal koristi električni motor za stvaranje efekta zaključavanja koji izjednačava raspodelu obrtnog momenta i pomaže u osiguravanju oštrijeg rukovanja. Ova aktivna razlika takođe pomaže u kontroli u uslovima podupravljanja i preopterećenja.
Ispod haube, Z4 M40i dolazi s dobro poznatim 3,0 motorom, ali ovaj put s dva nivoa snage, zavisno o tržištu. Reč je o BMW-ovom brilijantnom B58, koji u modelu Z4 M40i ima 382 KS i 500 nm obrtnog momenta (evropski modeli proizvode 335 KS).
ISKUSTVO VOŽNJE
U uporedbi s drugim BMW-ovima, Z4 Roadster je prilično osvežavajući, uglavnom zbog male težine koja podseća na 1M Coupe i na živahnu vožnju.
Aktivni zadnji diferencijal je stvarno tu da vam pomogne da budete bolji vozač. U Comfortu, on dodaje stabilnost i trakciju bez uskraćivanja snage na stražnjim točkovima, dok u Sportu ili Sportu Plus poboljšava sportski izgled roadstera pružajući više prianjanja na prednju stranu, ostavljajući zadnji deo malo opuštenijim.