Poštovani članovi, ljubitelji Bmw-a i automobilizma, evo jednog teksta koji , verujemo, sve zanima.
Radi se o onim neprijatnim situacijama koje svi želimo da izbegnemo, kako zbog zdravlja, stresa, tako i zbog materijalnog stanja. Neki od vas su se sigurno nalazili u takvim situacijama a neke tek čekaju i ako se mi nadamo da neće.
Reč je o šteti nastalim u saobraćajnim nezgodama, kako lakšim tako i težim. Pošto je tema preširoka da bi obradili sve moguće situacije, obradićemo jednu iz ličnog iskustva, pokušaćemo da damo neke savete i smernice kojih bi trebalo da se držite jer svaki korak i postupak je važan.
Poznajući sudstvo, advokate i samu savest naših vozača i moral uopšteno, čekaju vas potencijalni problemi. Po nastanku nezgode i štete, ako su svi učesnici zdravi i čitavi postavlja se pitanje i dilema, da li potpisati Evropski izveštaj o saobraćajnoj nezgodi ili zvati patrolu saobraćajne policije.
Ukoliko ste sigurni da nezgodu niste vi prouzrokovali, da ste vozili po svim saobraćajnim propisima, da vam je vozilo ispravno po svim pitanjima ( papirološki i tehnički ) i da imate odgovarajući set guma, da imate i najmanju sumnju prema drugom učesniku nezgode, pozovite saobraćajnu patrolu na uviđaj.
Pod navedenim, da ste sigurni da je sve kako treba u vašem slučaju, ne kažemo da treba zanemariti aspekt ispravnosti vaših papira i teničke ispravnosti vozila. Jer prvo je kažnjivo zakonom a tehničkom ispravnošću čuvate svoj život, život drugih učesnika u saobraćaju i pokretnu i nepokretnu imovinu.
Dešava se da žurite, vi ili drugi učesnik nezgode priznaje svoju odgovornost za nastalu nezgodu, nemate zimski set guma i ako vreme ne nameće iste ali po zakonu ste dužni da ih imate na vozilu, logično se nameće Evropski izveštaj o saobraćajnoj nezgodi.
Tu leži potencijalni problem.
Ukoliko ste vi krivac najbolje je da realno priznate nastalu situaciju i poštedite sebe i drugog učesnika neprijatnosti.
Ukoliko je drugi učesnik u nezgodi krivac, može se desiti da ima polisu obaveznog osiguranja kod osiguravajuće kuće koja je na lošem glasu, pod tim mislimo na ažurnost, korektnost u komunikaciji i na kraju finansijski aspekt tj. isplata štete.
Imajte odmah na umu da se štete preko 1.000 evra protiv vrednosti teško naplaćuju, da i kada naplaćujete štetu po zapisniku oštećenja imate odbitak po PDV-u i amortizaciju na lim, plastični delovi u to ne spadaju ( farovi, migavci, spojleri, nosači tablica… ).
Našem članu se desilo da je naleteo od pozadi na drugo vozilo isključivom krivicom drugog učesnika tj. krivicom vozača ispred njega. Uz dogovor i priznanje krivice drugog učesnika i potpisanim Evropskim zapisnikom o priznavanju štete, pomislićete da je sve rešeno bez problema – NIJE.
Srećom, naš član je bio siguran u svoje postupke u vožnji, takođe dovoljno pribran da prikupi na licu mesta sve podatke koji bi mu koristili kasnije ukoliko dođe do suda i naravno, poznavanje Zakona o saobraćaju.
Ne morate biti pravnik ali bar je Zakon o saobraćaju dostupan na internetu i nije na odmet da ga pročitate. Osiguravajuće kuće će tražiti vaš i najmanji prospust kako bi izbegle plaćanje odštete. Pogotovo za udaranje od pozadi.
Pod pretpostavkom koja se ispostavila tačnom , da krenemo redom:
– Odmah po izlasku iz vozila, oblačite signalni prsluk i fotografišete oba vozila, ulicu, moguća skretanja, saobraćajnu signalizaciju ( znake, semafor, pešačke prelaze, trake ).
– Okolna vozila, iza vas, parkirana.
– Traženo je da se u samom zapisniku, jasno i nedvosmisleno krivac izjasni kao isključivi krivac za nezgodu.
– Proverite da li su oba zapisnika usaglašeni.
Po završetku popunjavanja zapisnika obavezno zajedno sa drugim učesnikom u nezgodi pravo u osiguravajuću kuću, nikakvi izgovori tipa žurim, hitno mi je i sl. ne dolaze u obzir.
Jednostvano, dešava se da krivac kada se pojavi u svom osiguranju da, potpuno drugačiju izjavu od one date na licu mesta tj. u samom zapisniku. Opravdanja su, šok usled nezgode i da ste bili navalentni, da ste pretili i slično.
Ako situacija nije 100% na vašoj strani 100% će te dobiti odbijajuće rešenje za isplatu štete. Ali nemojte odmah biti obeshrabreni. Osiguranje će probati pa ako prođe, prođe. Imate rok za žalbu od 15 radnih dana od prijema odbijajućeg rešenja. Žalbu obavezno pišete, sve lepo i taksativno navodite, dokumentujete sa fotografijama, priložite članove Zakona o saobraćaju koji ste skinuli sa interneta jer je dostpan svim građanima.
Obratite pažnju na sledeće članove Zakona o saobraćaju:
- Zobs član 32
- Zobs član 38
- Zobs član 62
Osiguranje je dužno da postupi po Evropskom zapisniku o priznavanju štete po osnovi Obligacionih odnosa. Takođe napomenite da će te svoja prava braniti prijavom Narodnoj banci Srbije koja je nadležna za nadgledanje rada osiguravajućih kuća.
Takođe vam sugerišemo da potražite i stručnu pomoć pravnika. Veliki broj ljudi se naježi na pomisao advokata, suda, pranice, skupog procesa. I tu odustaje. Greška.
Postoje agencije koje se bave baš tim stvarima i eksperti su u svom poslu. Našeg člana je zastupala agencija Restitucija D.O.O. iz Beograda, ulica Ljermontova 19, Tc Košum.
Odmah sa vama seda advokat, pregleda dokumentaciju i kaže vam kakva je situacija. Dogovarate se oko procenta koji ide do nekih 15% od naplaćene štete i to je jedino što vi plaćate. Nikakve izlaske advokata, sudske tročkove i slično. Što je zaista više nego korektno ako ne morate prolaziti kroz stres oko sudskog procesa. Ljudi su maksimalno profesionalni u svom poslu, licencirani od strane Narodne banke Srbije i dostupni 24 časa!
U slučaju da ste sklopili ugovor sa njima a u međuvremenu osiguranje prihvati vašu žalbu i odluči da vas isplati, vi nemate nikakvih obaveza prema agenciji.
Agencija Restitucija D.O.O. Beograd, Ljermontova 19, Tc Košum
Rangelov Mariel +38163225552
Nadamo se da vam je ovaj tekst pomogao ili da će vam pomoći ako zatreba.
Kao i uvek Bmw Klub Srbija vam stoji na raspolaganju, pratite nas na svi mrežama ili postanite član i pridružite se našoj velikoj porodici.