Prvi električni BMW je napravljen 2013. godine? Ne, već davne 1972, a sa svojih 12 baterija model BMW 1602e je mogao da pređe 30 kilometara. Budući da je postizao performanse upola slabije od ostalih BMW modela, nije uspeo da dođe na tržište, ali je postavio temelj za električne modele u budućnosti.
- Oficijalni naziv modela: BMW 1602 Elektro-Antrieb (električni pogon)
- Premijera: 1972. Olimpijske igre u Minhenu, Nemačka
- Agregat: Električni motor snage 43 KS
- Napajanje: Varta baterije 12,6 kWh težine 350kg.
- Automonija: Gradska vožnja – 30 kilometara.
Prvi električni BMW je predstavljen samo godinu dana pre naftne krize 1973. godine. 1602e je bio rani pokušaj BMW-a da napravi električni automobil i predstavio ga je na Olimpijskim igrama u Minhenu.
Na Olimpijadi su predstavljena dva test vozila koja su služila kao prevozno sredstvo članova organizacionog odbora Olimpijskih igara i kao vozila sa kamerama na raznim sportskim disciplinama na većim udaljenostima kao što je maraton.
Izgledao je gotovo isto kao standardni 1602, ali je krio jednu revolucionarnu promenu za to vreme ispod svoje haube.
Nestao je motor sa unutrašnjim sagorevanjem i umesto njega inženjeri su ugradili paletu od desetak standardnih 12V olovnih baterija koje je razvila kompanija Varta. Tako je rođen prvi električni BMW.
Sam baterijski paket težine 350 kilograma napajao je jednosmerni BOSCH elektro motor snage 32 kW. „Elektro udar“ je bio usmeren na zadnju osovinu automobila tako da je to i dalje bio „čisti BMW“ na neki način.
Kazna za sveukupnu ogromnu težinu vozila koju je uslovila sama težina baterija smanjila je performanse tako da je bilo potrebno osam sekundi da dostigne brzinu od 50 km/h i maksimalno je dostizao brzinu od 100 km/h.
Prvi električni BMW je zvanično ima radijus od 30 kilometara gradske vožnje, mada je BMW tvrdio da Varta baterije imaju dovoljno energije za čak 60 kilometara ali samo pri brzini od 50 km/h.
Interesantna stvar na upravljačkoj konzoli je što se umesto obrtomera na desnoj strani nalazio instrument koji je pokazivao trenutnu autonomiju vozila.
BMW 1602e imao je rani oblik regenerativnog kočenja jer je elektromotor obavljao i zadatke generatora, tako da je energija stvorena tokom kočenja bila sačuvana u bateriji.
Na žalost, sa tako malim dometom i bez prisustva benzinskog motora koji bi trebao da nastavi pokretanje vozila nagon pražnjenja baterija kao kod današnjih hibrida, koncept nije bio izvediv za serijsku proizvodnju.
Međutim, nije se odustalo od ideje i razvoj se nastavio i 1975. godine kada je napravljeno ekperimentalno vozilo na platformi BMW-a LS koje je opremljeno novim baterijama i novim električnim motorom.
Osamdesetih godina je pokrenut istraživački projekat pod nazivom “Electric car with high-energy battery” (Električni automobil sa visokoenergetskom baterijom) koji je pružio dragoceno iskustvo u korišćenju uređaja za skladištenje energije natrijum-sumpora.
Osim baterija, testiranje se fokusiralo pre svega na sam pogonski sistem i kontrolu pogona. Kako bi se testirao koncept, osam vozila baziranih na BMW-u 325iX prenamenjena su i naknadno dokazala svoje zasluge u upotrebi u gradu kao dostavna vozila za Nemačku poštansku službu.