Malo je BMW-ova koji dostignu status “milionera”, ali kada to učine, zaista su prilično posebni. Jedan od njih je BMW 325 Roadster iz kolekcije BMW Group Classic. Koliko trenutno vredi ovaj automobil? Minhen kaže: Nešto preko million dolara.
BMW 328 Roadster se proizvodio između 1936. i 1940. godine, u vreme kada je samo jedan posto svih Nemaca posedovalo automobil. Sigurno možemo reći da je u to vreme postavio prekretnicu u istoriji automobilizma i bio najuspešniji sportski automobil 1930-i na trkačkoj sceni.
Agilnost, ubrzanje, pouzdanost i lagana konstrukcija bili su glavni fokusi BMW-ovih dizajnera u razvoju modela 328, čime su započeli novo razdoblje u tom procesu.
U vreme kada su moćne mašine sa “kompresorima” držale vrh trkačke scene, BMW 328 Roadster – težak samo 780 kilograma i razvijajući skromnih 80 konjskih snaga u serijskom obliku proizvodnje bio je prava senzacija.
Baš taj agregat M328 od 80 KS mogao je da postigne maksimalnu brzinu od 150 km/h, što je bilo itekako impresivno za to vreme.
Sa ovom činjenicom novi BMW Roadster nije gubio vreme i ubrzo je stavio svoje suparnike sa staze na svoje mesto u svom debiju na Nürburgringu 14 juna 1936. godine.
Uspeh BMW-a 328 sastojao se od samog njegovog sklopa. Strogo se vodilo računa o tome da se ukupna težina vozila svede na najmanji mogući minimum. Takođe, idealna raspodela težine, aerodinamične linije, savršen agregat i pažljivo podešena šasija koja pruža besprekorno držanje na podlozi su ostali faktori koji su činili ovaj automobil tako posebnim.
BMW 328 Roadster više je od legende prošlosti, to je legenda BMW-a.
Legenda kaže da u ranim danima proizvodnje BMW nije imao dizajnerski studio niti je postojao vazdušni tunel kao i mnogi alati koji se koriste u savremeno doba. Dvojica inženjera – Rudolf Schleicher i Fritz Fiedler – nacrtali su automobil na papiru i pretvorili ga u proizvodni model.
Nakon što je 1936. debitovao kao trkački automobil, serijska proizvodnja BMW-a 328 napokon je započela godinu dana kasnije. Početni troškovi za BMW 328 iznosili su ukupno 445.000 maraka, što je relativno skromna potrošnja ako uzmete u obzir 1,4 miliona maraka koje je BMW potrošio tada na razvoj modela 320 i 2,3 miliona maraka potrebnih za oživljavanje BMW-a 326 Saloon.
Pa ipak, samo 464 primeraka je proizvedeno do 1940. godine, što 328 ostavlja danas kao traženu retkost u klasičnim automobilskim krugovima. Od 464 primeraka, samo ih je oko 200 preživelo, od kojih se oko 120 nalazi u Nemačkoj.
BMW 328 Roadster u toku svoje proizvodnje nije bio jeftin. Koštao je 7.400 maraka. Visoko kvalifikovanom tehničaru zaposlenom u to vreme u BMW-u bilo je potrebno tri godine rada da zaradi isti taj novac.