Novi BMW M4 Coupe otvara novo poglavlje u knjizi usavršavanja automobila. Model visokih performansi sa 2 vrata, koji je kreirala divizija sa sedištem u Garchingu, odlikuje novi pogonski sklop i inovativna rešenja koja osiguravaju vrhunski doživljaj vožnje.
Tačno 35 godina od rođenja pretka E30 M3, BMW M predstavlja svoje najnovije borbeno oružje u premium srednjem segmentu: novu porodicu modela M4 Coupe – M4 Competition Coupe (G82).
Potpuno redizajnirani modeli proslaviće lansiranje na tržište u martu 2021. godine i obećavaju nenadmašan nivo performansi i vrhunsku dinamiku, nadahnutu stazom.
Najsnažniji motor ikad u M4
Novi BMW M4 Coupe i novi BMW M4 Competition Coupe dva su bitno različita vozila koja će svojim budućim vlasnicima verovatno biti uzbudljiva avantura. Standardni M4 Coupe predlaže jedinstveni pristup u segmentu. Njegov 6-cilindrični benzinski motor M TwinPower Turbo razvija maksimalnu snagu od 353 kW / 473 KS, s tim što se snaga šalje manuelnim menjačem sa šest brzina na zadnju osovinu.
S druge strane, vrhunski M4 Competition Coupe presudno je snažniji sa 375 kW / 503 KS. Osmostepeni M Steptronic menjač sa upravljačkom jedinicom M Drivelogic udružuje se sa 3.0-litarskim turbo motorom kako bi impresivan vrhunski učinak poslao prema zadnjim točkovima.
Odeljenje BMW M GmbH kaže da će novi M4 Competition Coupe takođe biti opcionalno dostupan sa šasijom M xDrive sa pogonom na sve točkove počev od leta 2021. godine.
Nova G82 M4 generacija označava potpuni pomak od odlazeće F82 serije, noseći oštar, nepogrešiv dizajnerski identitet i značajan nivo tehnologije nadahnute stazom pozajmljenu iz budućeg sportskog trkačkog modela M4 GT3, koji se očekuje za 2022. godinu.
Novi BMW M4 Coupe – Dizajn eksterijera
Novi modeli M4 Coupe uvid su u novu filozofiju dizajna, koja je definisana čistim i funkcionalnim pristupom stilu. „Dizajn je zvučno vođen funkcijama, čist i umanjen bez kompromisa“, objašnjava Adrian van Hooydonk, viši potpredsednik BMW Group Design.
Nakon serije G22 4, sada je red na G82 M4 koji će izazvati pomutnju među bazom obožavatelja i automobilskom industrijom svojim kontroverznim, potpisanim front-endom.
Generacija modela G82 otkriva interesantnu prednju masku, definisanu novom zaštitnom rešetkom M hladnjaka sa visokim, uspravnim i odvojenim bubrezima i dvostrukim vodoravnim letvicama.
Racionalizirani farovi, vazdušne zavese na rubovima i redizajnirani prednji otvori za vazduh dodatno dopunjuju sliku prednjeg kraja.
Bočnu siluetu definišu mišićave, a opet čiste površine. Moćni karakter M4 Coupe modela dodatno pojačavaju karakteristične M škrge sa pričvršćenim logotipom modela, naglašeni, specifični M pragovi vrata i zaštitni znak M aerodinamična spoljni retrovizori.
Upečatljiva karakteristika dizajna, inspirisana moto sportom, su produženi bočni pragovi koji okružuju automobil. Završeni u crnoj boji visokog sjaja, služe i za vizuelni, i što je najvažnije, za funkcionalni efekt, efikasno poboljšavajući aerodinamični protok oko automobila.
Nove verzije M4 Coupe dolaze sa standardnim CFRP krovom sa aerodinamički optimizovanim perajama. Dizajn uključuje opcioni M Carbon paket za spoljašnjost, standardnu LED tehnologiju, potpuno ili opcionalno BMW Laserlight tehnologiju za farove i opcionalne BMW Individual Shadowline farove sa zatamnjenim dodacima na gornjoj ivici za prepoznatljiv vizuelni potpis.
Na zadnjem kraju, Novi BMW M4 Coupe se ističe po upečatljivim zadnjim svetlima u obliku slova L sa zatamnjenim površinama, impresivnom M difuzoru i kružnim četvorostrukim izduvnim sistemima. M4 Competition Coupe dolazi sa standardnim završnim obradama izduvnih cevi u crnom hromu.
Što se tiče spoljnih dimenzija, u dužini od 4.794 mm, novi M4 je 122 milimetara duži od odlazeće F82 generacije. G82 je takođe širi u odnosu na svog prethodnika za 17 milimetara (1.887 mm), a takođe je i 5 milimetara viši (1.393 mm).
Novi BMW M4 Coupe – Dizajn enterijera
Unutrašnjost i kontrolna tabla novih modela BMW M4 Coupe nadovezuju se na estetiku standardne G22 serije 4, dodajući dašak individualnosti i čistu M auru. Detalji koji M4 izdvajaju od standardne serije 4 su specifični M detalji i prilagodba, M sportska sedišta s integrisanim naslonima za glavu i visokotehnološki ukrasi.
U G82 M4 dobijate prepoznatljive crvene vizuale na tasterima M1 / M2, polugama za biranje stepena prenosa, taster za startovanje / gašenje motora. Pored toga, M volan presvučen kožom posebno je stilizovan i takođe se može naručiti sa dodacima od karbonskih vlakana po meri zahvaljujući programu M Performance Parts.
Elektronski birač brzina M obeležja ima reljefni logotip na kožnoj površini, sa šavovima u tri M boje, dok metalni izrezani okvir oslikava karakternu silu i dinamičnost samog vozila. Pored menjača, poluprovidni logotip M4 ili M4 Competition predstavlja konačni dokaz identiteta automobila.
Atmosfera u novom M4 Coupeu dodatno je individualizovana pomoću digitalnog panela M-paketa za standardnu informacijsko-zabavnu tehnologiju BMW Live Cockpit Professional.
Novi BMW M4 Coupe dolazi sa standardnom bojom BMW Individual Antracit i oblogama kontrolne table u crnom materijalu visokog sjaja.
6-cilindrični motor S58: izvrstan komad profinjenog inženjeringa
SAMO REDNO postavljen šestocilindrišni motor zapremine 3,0 litre i M TwinPower Turbo tehnologija stoji u srcu novog BMW-a M4 Coupe. Već poznata iz modela X3 M i X4 M, benzinska jedinica aktivira dva mono-scroll turbopunjača sa indirektnim hlađenjem vazduhom.
Pogonska jedinica je takođe opremljena sistemom za usisavanje vazduha optimizovanog za protok i visoko preciznim sistemom ubrizgavanja goriva sa maksimalnim pritiskom od 350 bara. Kodiran je i motor S58, koji je također opremljen promjenjivim vremenom regulacije ventila VALVETRONIC i dvostrukim podizanjem promjenjivog ventila VANOS.
6-cilindrični motor generiše maksimalnu snagu od 353 kW / 473 KS pri 6.250 o / min i maksimalni obrtni moment od 550 Nm dostupan između 2.650 i 6.130 o / min za standardnu M4 Coupe verziju. Ubrzanje iz mesta do 100 km / h traje samo 4,2 sekunde, dok za postizanje 200 km / h treba 13,7 sekundi.
Novi M4 Competition Coupe ima dodatnih 30 KS u odnosu na standardnu verziju. Sa maksimalnom izlaznom snagom od 375 kW / 503 KS, dostupnom u potpunosti pri 6.250 o / min, motor razvija ogromnih 650 Nm maksimalnog obrtnog momenta, široko dostupan između 2.750 i 5.500 o / min.
Četvorosedu visokih performansi treba samo 3,9 sekundi da postigne 100 km / h, dok će sprint do 200 km / h s mesta trajati samo 12,5 sekundi.
Crvena linija počinje na 7.200 obrtaja u minuti. Snažni zvuk turbopunjača I6 pojačava se izduvnim sistemom specifičnim za model sa elektronskim upravljanjem klapnama.
Najveća brzina je elektronski ograničena na 250 km / h za obe izlazne verzije, ali ako odaberete opcioni M Driver’s Package, ograničenje se uklanja i maksimalna brzina se povećava na 290 km / h.
6-cilindrični M motor dodatno je poboljšan posebnim sistemom za hlađenje koji se sastoji od centralnog modula i dva daljinska hladnjaka visoke temperature smeštenih ispod luka točka. Ovo rešenje garantuje optimalne radne temperature pod normalnim ili velikim opterećenjima motora.
Pored toga, M4 Competition Coupe ima dodatni hladnjak za motorno ulje i odvojeni hladnjak za ulje u menjaču. Kako je podmazivanje presudno u automobilima visokih performansi, BMW M je iskoristio svoju bogatu stručnost u moto-sportu da bi razvio složeni sistem opskrbe uljem. Sadrži uljni karter sa dve odvojene komore i integrisanim usisnim kanalom.
Novi BMW M4 Coupe – Raspon transmisija i pogonskih sklopova
Standardni M4 Coupe s 480 KS dolazi sa jedinstvenom ponudom u segmentu: 6-cilindrični S58 motor prvi put je uparen sa šestostepenim ručnim menjačem za savršeni iskustvo vožnje. Kako bi se olakšalo uglađeno prebacivanje u niži stepen, 6-stepeni ručni menjač dolazi sa integrisanim Gear Shift Assistantom.
Bez obzira na godine, ako ste mladi duhom, potražite model M4 Competition Coupe, koji je standardno opremljen M menjačem Steptronic sa sistemom upravljanja M Drivelogic. Menjačem se može upravljati u automatskom ili ručnom režimu, koristeći M elektronski birač brzina na centralnom stubu ili “šiftericama” za prebacivanje brzina na upravljaču.
Prilagođena šasija i vešanje za vrhunsku dinamiku i upravljivost
Novi modeli BMW M4 Coupe mogu se pohvaliti povećanim nivoom torzione krutosti, po čemu su poznati svi M automobili. Uz pomoć ove složene strukture, novi M4 Coupe postiže neviđeni nivo okretnosti, dinamičnosti i preciznosti stabilnosti, čak i u najekstremnijim i najintenzivnijim situacijama u vožnji.
Na kraju, ali ne najmanje važno, nova verzija M4 i M4 Competition opremljena je standardnim M felnama od lakih legura, dimenzija 275/40 ZR18 napred i 285/35 ZR19 pozadi.
Prilagođeni M koncept upravljanja
Nova generacija BMW M4 Coupe donosi totalnu novost: sistem M Drive Professional, razvijen posebno za vožnju stazom. Tehnologija uključuje niz rešenja: M kontrola proklizavanja, M analizator zanošenja i M Laptimer.
M kontrola proklizavanja omogućava potpunu slobodu u podešavanju funkcije ograničavanja klizanja točkova DSC sistema kako bi udovoljila vozačevim željama i potrebama u do deset faza.
Novo predstavljena funkcija M Drift Analyzer koristi se za beleženje relevantnih podataka koji se odnose na dinamične akcije u krivinama na trkačkoj stazi. Konačno, M Laptimer beleži i prikazuje vreme provedeno tokom sesija staze, zajedno sa ostalim podacima od značajne važnosti.
Bogata ponuda standardne i opcione opreme
Standardna specifikacija za nove modele M4 Coupe sastoji se od dugačke liste najsavremenijih tehnologija pomoći, sigurnosti i povezivanja.
BMW Live Cockpit Professional je standardna oprema na G82, kao i navigacija zasnovana na oblaku BMW Maps i BMW Inteligentni lični asistent. Takođe možete povezati svoj telefon sa automobilom i koristiti ga putem integrisanih Apple CarPlay ili Android Auto platformi umesto OS 7.0 u vozilu.
Ako vam se ne sviđa lagani CFRP krov koji se standardno nudi na novim modelima M4 Coupe, možete se i bez dodatnih troškova odlučiti za klasični metalni krov. Ako želite da vaš novi G82 bude što lakši i dinamičniji, BMW nudi opcioni paket M Race Track, koji se sastoji od keramike M Carbon, naplataka od lakih legura optimizovanih po težini sa polu-slik gumama i M Carbon sedišta.
Proizvodnja novih modela M4 Coupe i M4 Competition Coupe odvijaće se u pogonu u Dingolfingu, gde su takođe okupljene nove porodice M5 i M8. Lansiranje na globalno tržište zakazano je za mart 2021, a verzije M xDrive M4 Competition dostupne su od leta 2021.